۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۶۰۶۰۰۰
آیت الله فقیهی:

مسؤولان سعه صدر داشته باشند | لزوم پاسخگویی متقن و منطقی به شبهات

مسؤولان سعه صدر داشته باشند | لزوم پاسخگویی متقن و منطقی به شبهات
عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه دشمن از طریق فضای مجازی درصدد شبهه پراکنی است، بر ضرورت پاسخگویی منطقی و مستدل به شبهات جوانان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در سومین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، به تفسیر آیه 69 سوره بقره پرداخت و گفت: کسانی که اجازه نمی دهند حرف و سخن پدر و مادرشان روی زمین بماند، در دنیا و آخرت عاقبت بخیر خواهند شد.

وی با اشاره به جایگاه با اهمیت احترام به والدین از دیدگاه آیات و روایات اظهار داشت: اگر انسان نسبت به پدر و مادر خویش جوانب احترام را رعایت کند، بدون شک خداوند به زندگی و کسب وکار او برکت بی نظیری خواهد داد.

آیت الله فقیهی با بیان اینکه والدین بهترین خیرخواه برای فرزندان خود هستند، عنوان کرد: جوانان بدانند که در دنیا رفیق و دوستی بهتر از پدر و مادر پیدا نخواهند کرد؛ اکثر دوستان تا زمانی که شخص برایشان نفع داشته باشد، با او خوب هستند، اما زمانی که بدانند این شخص دیگر برایشان نفعی ندارد، او را رها می کنند، اما پدر و مادر تنها رفیقانی هستند که تحت هر شرایطی کار فرزند خود ایستاده و از او حمایت می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به علل و ریشه های اختلافات میان زوجین تأکید کرد: علت بسیاری از طلاق ها این است که زن یا شوهر طرف مقابل خود را از آن جهت که برایش منفعت دارد، می خواهد؛ بدیهی است که اگر اینگونه باشد بسیاری از زندگی ها دوام و پایداری نخواهد داشت.

وی ادامه داد: تنها کسانی که فرزندان خود را بدون هیچگونه چشم داشتی دوست دارند و بن جان برایشان مایه می گذارند والدین هستند، بنابراین ما موظف هستیم که با همه وجود به پدران و مادران خود احترام بگذاریم.

آیت الله فقیهی در ادامه با بیان اینکه رهبران الهی باید سعه صدر داشته باشند، مطرح کرد: هنگامی که انسان به مقام و مسؤولیتی در جامعه اسلامی دست پیدا کرد، باید سعه صدر داشته باشد؛ اگر شخصی که در جایگاه مسؤول جامعه قرار گرفته است انتقادپذیر نبوده و سعه صدر نداشته باشد، نمی تواند وظایف خود را به درستی انجام دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انبیای الهی از سعه صدر بسیاری برخوردار بودند تا بتوانند احکام الهی را اجرایی سازند، افزود: شخصی که سعه صدر نداشته و زود از کوره در می رود، نباید در مقام ریاست قرار گیرد، زیرا نه تنها نمی تواند جامعه را رو به پیشرفت هدایت کند، بلکه اسباب پسرفت آن را فراهم می آورد.

وی اضافه کرد: امروز همه ما باید با سعه صدر و قدرت تحمل بالا به همه شبهات فرزندان و جوانان را پاسخ دهیم، زیرا دشمن از طریق فضای مجازی همواره درصدد شبهه پراکنی در زمینه آزادی است، بنابراین هیچکس نباید نسبت به شبهات جوانان بی اعتنا باشد.

آیت الله فقیهی بر ضرورت پاسخگویی به شبهات به صورت منطقی و با استدلال قوی تأکید و عنوان کرد: باید قدرت داشته باشیم با سعه صدر بالا پاسخ شبهاتشان را بدهیم تا با اقناع کامل از فرامین و دستورات الهی پیروی کنند.

عضو جامعه مدرسین در پایان یادآور شد: مدیر موفق آن مدیری است که مدیریت و ریاست خود را با منطق و استدلال همراه سازد./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
 
حسین ثالث موید
ارسال نظرات